Vitaminler ve Besin Takviyeleri

 

Vitaminler Ne İşe Yarar?

Vitaminler, doğal kaynaklardan elde edilen ve insan sağlığı için büyük önem teşkil eden bileşiklerdir. İnsan vücudunun yeterli miktarda üretemediği vitaminlerin en büyük görevi hücre yenilenmesidir. Çeşitli hastalıklardan da korunmamızı sağlayan vitaminler vücut direncimizi artırır ve bağışıklığımızı güçlendirirler. Özellikle vücut direncinin düştüğü kış aylarında çocuklar için vitaminler çok faydalıdır.

Kaç Çeşit Vitamin Vardır?

Günümüzde bilinen 13 çeşit vitamin bulunmaktadır. Bunlar; A vitamini, B1 vitamini, B2 vitamini, B3 vitamini, B4 vitamini, B5 vitamini, B6 vitamini, B7 vitamini, B12 vitamini, C vitamini, D vitamini, E vitamini, K vitamini ve folik asittir.

Vitaminler Ne Zaman Alınmalı?

Vitaminler meyve, sebze ve et tüketiminin düşük olduğu, vitamin alımının yetersiz kaldığı günlerde alınmalıdır. Fazla vitamin alımı vücut için faydalı gibi gözükse de aslında birçok zararı beraberinde getirmekte. Özellikle bağışıklığımızın ve vücut direncimizin düştüğü soğuk kış aylarında vitaminlere ihtiyaç duyarız. Bu gibi hastalık riskinin tavan yaptığı zamanlarda vitaminleri tükettiğimiz besinlerden alamıyorsak dışarıdan bir takviye ürün kullanabiliriz.

Hangi Vitaminleri Kullanmalısınız?

Her vitaminin insan vücudu için farklı yararı bulunmaktadır. A vitamini içerek görme yetinizi koruyabilir ve bağışıklığınızı destekleyebilirsiniz. B1 vitamini kalp fonksiyonlarına ve metobolizmaya faydalıdır. B12 vitamini bağışıklığınızı güçlendirir, metabolizmaya faydalıdır ve yorgunluk ile bitkinlik hissini azaltır. C vitaminleri diş sağlığı için yararlıdır, bağışıklığı güçlendirir, demir emilimini artırır. Güneş ışığından da sentezlenen D vitaminleri vücudun kalsiyum ve fosfor emilimine yardımcı olur. E vitaminleri bağışıklığı güçlendirir, kanın pıhtılaşmasını önler, kalp hastalıklarından korur. K vitaminleri kemikleri korur ve kanın pıhtılaşmasında rol oynar. Folik asit ise DNA oluşumda rol alır ve nükleik asitlerin sentezlenmesine yardımcı olur. Bu sebeple gebelikte folik asit takviyesi önerilmektedir.

Gıda Takviyeleri Nelerdir?

Gıda takviyeleri, insanların günlük hayattaki beslenme düzenlerinde yeterli miktarda alamadığı besin öğelerinin dışarıdan alınması için kullanılan takviye ürünlerdir. Bu ürünleri vitaminler, mineraller, protein ve amino asitler, sporcu takviyeleri, esas yağ asitleri, probiyotikler gibi sıralayabiliriz.

Hangi Besin Takviyeleri Alınmalı?

Günlük beslenme düzeninizde eksik veya yetersiz aldığınızı düşündüğünüz bir besin öğesi varsa buna yönelik bir besin takviyesi alabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse sürekli deniz ürünü tüketmeyen çocuklar için balık yağı, omega 3 takviyesi ile dikkat eksikliğini azaltacak ve hiperaktivite bozukluğuna yardımcı olacaktır. Yeterli vitamin alamayan bireyler için soğuk kış günlerinde multivitaminler de bağışıklık sistemini güçlendireceği için çeşitli hastalıkları engelleyecektir.

Vitaminler ve Doğal Besin Takviyeleri ile Sağlıklı Kalın

Pandemi ile birlikte dünyada hastalık sayısı artmışken vitamin ve besin takviyeleri kullanarak bağışıklık sistemimizi güçlendirebilir ve kendimizi hastalıklardan koruyabiliriz.

Devamını Gör
1 2 3 ... 12 >